Projekt zakłada wsparcie dla 9 osób /dorosłych/z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym z rozpoznaniem Autyzm.
Terapia i rehabilitacja są dobrane indywidualnie do potrzeb podopiecznego i realizowane w systemie jeden terapeuta na jednego beneficjenta projektu. Wykorzystując mocne strony uczestnika oraz biorąc pod uwagę obszary deficytowe, terapeuci realizują indywidualny plan terapii. Wszystkie te czynności pozwolą osobie z autyzmem na lepszą komunikację, zrozumienie, orientację w otaczającym go świecie i wykorzystywanie własnego potencjału. Zajęcia całodobowe prowadzone są w systemie ciągłym i stałym 5 razy w tygodniu od poniedziałku od godz.6,00 do piątku do godz.18,00. Terapia i rehabilitacja są prowadzone w placówce oraz wokół budynku, w ogrodzie i poza placówką .

  1. Trening mieszkalnictwa;
  2. Samodzielne spokojne nocowanie – wprowadzenie przyjaznych rutyn w zasypianiu, przesypianie całej nocy;
  3. Poprawa samodzielności w samoobsłudze;
  4. Poprawa komunikacji;
  5. Poprawa organizacji czasu wolnego;
  6. Samodzielne przygotowanie miejsca do spania ;
  7. Aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu .
  8. Przeprowadzanie zajęć z gotowania:
    * przygotowywanie jedzenia i sprzątanie
    * estetyczne spożywanie posiłku .
    * stymulacja polisensoryczna
    * nauka planowania listy zakupów z użyciem piktogramów ułatwiających wyszukiwanie towarów w sklepie
  9. Indywidualny trening higieny:
    * mycie zębów* mycie ciała i włosów
    * wycieranie ciała ręcznikiem
    * nauka korzystania z przyborów toaletowych i kosmetyków zgodnie z ich przeznaczeniem
    * nauka korzystania z toalety
    * zmiana odzieży
  10. Zajęcia w ogrodzie – podlewanie roślin, koszenie trawy, grabienie;
  11. Zajęcia w pracowni artystycznej:
    * ćwiczenia manualne
    * ćwiczenia funkcji poznawczych i wykonawczych
    * ćwiczenia fizyczne
    * koordynacja wzrokowo-ruchowa
    * terapia ręki
    * terapia komunikacji alternatywnej
  12. Zajęcia indywidualne, ćwiczenia motywacyjno-aktywizujące;
  13. Wyjścia uspołeczniające do sklepu, nauka robienia zakupów;
  14. Wyjścia do innych miejsc użyteczności publicznej;
  15. Nauka i terapia prowadzona w stolarni – nauka bezpiecznego posługiwania się narzędziami:
    * robienie ramek
    * składanie gotowych modeli drewnianych
  16. Zajęcia w garncarni – modelowanie naczyń na kole garncarskim, malowanie gotowych naczyń i figur;
  17. Trening spokojnego odpoczywania i relaksu;
  18. Arteterapia, muzykoterapia, biblioterapia, filmoterapia, relaksacja;
  19. Zajęcia sensoryczne, kreatywne;
  20. Zajęcia indywidualne w pracowniach terapeutycznych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu:
    * tablicy multimedialnej oraz komputera
    * komunikatora z piktogramami
  21. Zajęcia w Sali doświadczania świata – terapia dla zmysłów.