Założenia 3 letniego zadania zleconego przez PFRON   i realizowanego od dnia 01.04.2024r do dnia 31.03.2027r  pt.:”W Pomorskiej Farmie  Życia -możemy więcej ”Umowa nr UM/PW9/2024/2/O_POMORSKI/5277

Projekt zakłada wsparcie dla 9 osób /dorosłych/z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym z rozpoznaniem Autyzm.

Terapia i rehabilitacja są  dobrane indywidualnie do potrzeb podopiecznego i realizowane w systemie jeden terapeuta na jednego beneficjenta projektu. Wykorzystując  mocne strony uczestnika oraz biorąc pod uwagę obszary deficytowe, terapeuci realizują  indywidualny plan terapii. Wszystkie te czynności pozwolą osobie z autyzmem na lepszą komunikację, zrozumienie, orientację w otaczającym go świecie i wykorzystywanie własnego potencjału. Zajęcia  całodobowe  prowadzone są w systemie ciągłym i stałym 5 razy w tygodniu od poniedziałku od godz.6,00 do piątku do godz.18,00.   Terapia i rehabilitacja są prowadzone w placówce oraz wokół budynku, w ogrodzie i poza placówką .

1. Trening mieszkalnictwa;

2. Samodzielne spokojne nocowanie – wprowadzenie przyjaznych rutyn w zasypianiu, przesypianie całej nocy;

3. Poprawa samodzielności w samoobsłudze;

4. Poprawa komunikacji;

5. Poprawa organizacji czasu wolnego;

6. Samodzielne przygotowanie miejsca do spania ;

7. Aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu .

8. Przeprowadzanie zajęć z gotowania:

* przygotowywanie jedzenia i sprzątanie

* estetyczne spożywanie posiłku .

* stymulacja polisensoryczna

* nauka planowania listy zakupów z użyciem piktogramów ułatwiających wyszukiwanie towarów w sklepie

9. Indywidualny trening higieny:

* mycie zębów

* mycie ciała i włosów

* wycieranie ciała ręcznikiem

* nauka korzystania z przyborów toaletowych i kosmetyków zgodnie z ich przeznaczeniem

* nauka korzystania z toalety

* zmiana odzieży

10. Zajęcia w ogrodzie – podlewanie roślin, koszenie trawy, grabienie;

11. Zajęcia w pracowni artystycznej:

* ćwiczenia manualne

* ćwiczenia funkcji poznawczych i wykonawczych

*  ćwiczenia fizyczne

* koordynacja wzrokowo-ruchowa

* terapia ręki

* terapia komunikacji alternatywnej

12. Zajęcia indywidualne, ćwiczenia motywacyjno-aktywizujące

13. Wyjścia uspołeczniające do sklepu, nauka robienia zakupów;

14. Wyjścia do innych miejsc użyteczności publicznej;

15. Nauka i terapia prowadzona w stolarni – nauka bezpiecznego posługiwania się narzędziami:

* robienie ramek

* składanie gotowych modeli drewnianych

16. Zajęcia w garncarni – modelowanie naczyń na kole garncarskim, malowanie gotowych naczyń i figur;

17. Trening spokojnego odpoczywania i relaksu;

18. Arteterapia, muzykoterapia, biblioterapia, filmoterapia, relaksacja;

19. Zajęcia sensoryczne, kreatywne;

20. Zajęcia indywidualne w pracowniach terapeutycznych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu:

 

* tablicy multimedialnej oraz komputera

* komunikatora z piktogramami

21. Zajęcia w Sali doświadczania świata – terapia dla zmysłów.