Założenia 3 letniego zadania zleconego przez PFRON i realizowanego od dnia 01.04.2024r do dnia 31.03.2027r pt.:”W Pomorskiej Farmie Życia -możemy więcej ”Umowa nr UM/PW9/2024/2/O_POMORSKI/5277 | |
Projekt zakłada wsparcie dla 9 osób /dorosłych/z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym z rozpoznaniem Autyzm. Terapia i rehabilitacja są dobrane indywidualnie do potrzeb podopiecznego i realizowane w systemie jeden terapeuta na jednego beneficjenta projektu. Wykorzystując mocne strony uczestnika oraz biorąc pod uwagę obszary deficytowe, terapeuci realizują indywidualny plan terapii. Wszystkie te czynności pozwolą osobie z autyzmem na lepszą komunikację, zrozumienie, orientację w otaczającym go świecie i wykorzystywanie własnego potencjału. Zajęcia całodobowe prowadzone są w systemie ciągłym i stałym 5 razy w tygodniu od poniedziałku od godz.6,00 do piątku do godz.18,00. Terapia i rehabilitacja są prowadzone w placówce oraz wokół budynku, w ogrodzie i poza placówką . | |
1. Trening mieszkalnictwa; | |
2. Samodzielne spokojne nocowanie – wprowadzenie przyjaznych rutyn w zasypianiu, przesypianie całej nocy; | |
3. Poprawa samodzielności w samoobsłudze; | |
4. Poprawa komunikacji; | |
5. Poprawa organizacji czasu wolnego; | |
6. Samodzielne przygotowanie miejsca do spania ; | |
7. Aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu . | |
8. Przeprowadzanie zajęć z gotowania: | |
* przygotowywanie jedzenia i sprzątanie | |
* estetyczne spożywanie posiłku . | |
* stymulacja polisensoryczna | |
* nauka planowania listy zakupów z użyciem piktogramów ułatwiających wyszukiwanie towarów w sklepie | |
9. Indywidualny trening higieny: | |
* mycie zębów | |
* mycie ciała i włosów | |
* wycieranie ciała ręcznikiem | |
* nauka korzystania z przyborów toaletowych i kosmetyków zgodnie z ich przeznaczeniem | |
* nauka korzystania z toalety | |
* zmiana odzieży | |
10. Zajęcia w ogrodzie – podlewanie roślin, koszenie trawy, grabienie; | |
11. Zajęcia w pracowni artystycznej: | |
* ćwiczenia manualne | |
* ćwiczenia funkcji poznawczych i wykonawczych | |
* ćwiczenia fizyczne | |
* koordynacja wzrokowo-ruchowa | |
* terapia ręki | |
* terapia komunikacji alternatywnej | |
12. Zajęcia indywidualne, ćwiczenia motywacyjno-aktywizujące | |
13. Wyjścia uspołeczniające do sklepu, nauka robienia zakupów; | |
14. Wyjścia do innych miejsc użyteczności publicznej; | |
15. Nauka i terapia prowadzona w stolarni – nauka bezpiecznego posługiwania się narzędziami: | |
* robienie ramek | |
* składanie gotowych modeli drewnianych | |
16. Zajęcia w garncarni – modelowanie naczyń na kole garncarskim, malowanie gotowych naczyń i figur; | |
17. Trening spokojnego odpoczywania i relaksu; | |
18. Arteterapia, muzykoterapia, biblioterapia, filmoterapia, relaksacja; | |
19. Zajęcia sensoryczne, kreatywne; | |
20. Zajęcia indywidualne w pracowniach terapeutycznych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu: | |
* tablicy multimedialnej oraz komputera | |
* komunikatora z piktogramami | |
21. Zajęcia w Sali doświadczania świata – terapia dla zmysłów. |